مشخصات بهترین زمین برای ساخت و ساز

مشخصات بهترین زمین برای ساخت و ساز

امروز زمین یک کالای کمیاب و گران به شمار می رود. ساختن یک خانه برای بسیاری از افراد در حال حاضر یک رویاست. بسیاری از افراد آرزو دارند بتوانند زمینی را خریداری و در آن ساخت و ساز نمایند. اما قبل از شروع ساخت و ساز، باید حتما یک زمین مناسب خریداری کنید. این در حالی است که در بسیاری مواقع افراد عامه مشخصات و ویژگی‌های یک زمین مناسب و خوب برای ساخت و ساز را نمی دانند. در این مقاله به بررسی مشخصات بهترین زمین برای ساخت و ساز می پردازیم.

خرید زمین برای ساخت و ساز

خرید زمین برای ساخت و ساز جهت ساخت خانه یا آپارتمان پیچیده‌تر از آن چیزی است که در ابتدای خرید به نظر می رسد. بسیاری از افراد تمایل دارند مشخصات بهترین زمین برای ساخت و ساز را بدانند تا خانه‌ای اصولی بسازند. برای این امر افراد سالیان متمادی، مجلاتی که در آنها به طراحی خانه پرداخته و یا اشاره‌ای به نحوه ساخت و ساز و یا معرفی مشخصات زمین خوب داشته‌اند را مطالعه می کنند. برخی نیز برای آگاهی از جای زمین‌های خوب برای ساخت و ساز، به رانندگی در خیابان‌های اطراف محل زندگی خود می پردازند.
در هر صورت باید بدانید که روند ساخت و ساز امری چند وجهی است و زمینی که برای ساخت و ساز انتخاب می کنید، باید دارای مشخصات خاصی باشد. بنابراین، قبل از خرید زمین حتما باید با مشخصات بهترین زمین برای ساخت و ساز آشنا باشید.
این که دوست دارید منظره روستایی را ببینید با چراگاه‌های زیبا یا علاقمندید منزلی در یک کوچه بن بست و ساکت داشته باشید، باید در زمان خرید مد نظر قرار گیرد. زمینی که خریداری می کنید مبنای کل فرآیند ساخت و ساز شما قرار خواهد گرفت.

خرید زمین برای ساخت و ساز

بررسی مشخصات بهترین زمین برای ساخت و ساز

در ادامه بررسی کامل مشخصات بهترین زمین برای ساخت و ساز می پردازیم که شامل:

  • پرداخت نقدی پول زمین

اگر قصد آشنایی با مشخصات بهترین زمین برای ساخت و ساز را دارید این نکته را بدانید که برخی اوقات باید پول زمینی که خریدید را نقدی پرداخت کنید. اگر قصد گرفتن وام مسکن را دارید باید بدانید کمتر بانک‌ها و یا موسساتی هستند که برای خرید زمین خالی به شما وام دهند. به ویژه اگر قطعا زمین بزرگ و در روستا واقع شده باشد. چرا که انتقال برق، لوله کشی آب، داشتن آب آشامیدنی سالم، وجود سیستم فضولات و امثالهم برای این زمین‌ها کمی دشوار بوده و گاهی اصلا مقرون به صرفه هم نیست.
اما گاهی فردی اقدام به گرفتن وام مسکن و انجام ساخت و ساز کرده است. در این حالت می توانید برای خرید بخشی از این زمین و اخذ وام اقدام نمایید. گاهی اوقات ممکن است فروشنده قبلا برای این زمین از بانک وام گرفته باشد، در این زمینه حتما قبل از خرید پرس و جو کنید تا متضرر نگردید.

  • کاربری زمین

نوع کاربری زمین را از فروشنده سوال کنید. تجاری، ادرای، کشاورزی، مسکونی، انبار، سوله و … تا زمینی که می خرید مناسب اهداف شما برای ساخت و ساز باشد.

  • مشورت با کارشناس مشاوره املاک

اگر به دنبال یافتن مشخصات بهترین زمین برای ساخت و ساز هستید، باید بگوییم که بهتر است قبل از خرید حتما با یک کارشناس املاک مشاوره داشته باشد و از او مشورت دریافت کنید. یک بخش مهم و جالب ساختن یک منزل جدید که بسیار هیجان انگیز و سرگرم کننده است، یافتن مکان و زمین مناسب برای ساخت و ساز است. می توانید در اینترنت جستجو کنید تا زمین مناسب یا املاک مناسبی را برای کسب مشورت بیابید.
در محله‌های پایین و بالای شهر رانندگی کنید یا به دنبال خرید زمینی باشد که به هر علتی فروشنده قصد فروش فوری آن را پایین‌تر از نرخ روز دارد. حتما قبل از خرید و دادن یک نرخ به فروشنده با مشاور املاک آن منطقه صحبت کنید.

  • ارزش خرید زمین برای ساخت و ساز

از مشخصات بهترین زمین برای ساخت و ساز آن است که زمین، ارزش خرید برای ساخت و ساز داشته باشد.
حتما قبل از خرید درباره ارزش خانه‌های مجاور زمینی که قصد خریدش را دارید، از افراد محلی و املاک بپرسید. ساختن یک خانه سرمایه‌گذاری بزرگی است. اما اگر خانه‌ای که شما می سازید، در محله‌ای باشد که خانه‌های آن چندان ارزشمند نباشند، به خانه شما نیز به لحاظ قیمتی آسیب می خورد. اما اگر زمینی که می خرید در محله خوبی واقع شده و قیمت آن مشابه یا کمتر از خانه‌های اطراف است، ارزش خرید برای ساختن و ساز دارد. در غیر این صورت حتما بعد از ساخت، با مشکل فروش مواجه می شوید.

  • متراژ زمین

برای یافتن مشخصات بهترین زمین برای ساخت و ساز حتما این موضوع را مد نظر قرار دهید که به چه میزان زمین برای ساخت و ساز نیازمندید. اگر زمینی با متراژ بزرگ در شهر می خرید ممکن است با محدودیت‌هایی همچون ساخت نوع خانه (ویلایی و غیره)، و یا اندازه (کمتر از 5 طبقه و غیره) آن مواجه باشید. حتما قبل از خرید برای آگاهی از میزان تراکم و اخذ مجوزهای لازم برای ساخت و ساز، به شهرداری آن محله مراجعه داشته و در این زمینه اطلاعات لازم را کسب نمایید. طی صحبت با کارشناسان مربوطه است که می‌ فهمید زمان ساخت و ساز با چه محدودیت‌هایی مواجه خواهید شد و اصلا خرید این زمین ارزش دارد یا خیر.

  • مشکلات احتمالی زمین

اگر به دنبال مشخصات بهترین زمین برای ساخت و ساز هستید بدانید که قبل از آگاهی در زمینه مشکلات احتمالی زمین( نداشتن سند یا مجوزهای لازم برای ساخت و ساز، نارضایتی وارثین در صورت داشتن وراث و …) به خرید زمین اقدام نکنید.

ممکن است زمین به نام فروشنده نباشد، اسنادی را از فروشنده بخواهید که نشان دهنده داشتن حقوق قانونی او درباره زمین است. ممکن است برای خرید یک زمین، ماه‌ها زمان گذاشته باشید و تصور کنید مکان فوق العاده‌ای را بر ای خرید و انجام ساخت و ساز یافته اید.

نکات خرید بهترین زمین برای ساخت و ساز
اما اگر مسئولین مربوطه برای مثال به شما اجازه ندهند به مسیر و جاده اصلی از این زمین تردد داشته باشید یا مشکلات اینچنینی و تله‌های دیگری که در دام آن گرفتار خواهید شد، نهایتا زمینی بی ارزش خریده اید. در این صورت سود که نخواهید کرد گاهی بی فکر متضرر نیز خواهید شد. بنابراین حتما زمان خرید یک فرد آگاه و کارشناس زمین‌های منطقه ای که قصد خریدش را دارید، با خود همراه ببرید.
در زمان فروش نیز شرایط و ضوابط معامله، میزان پیش پرداخت و زمان واریز مبلغ نهایی، شماره چک‌ها و تاریخ‌های آینده جهت مراجعه به شهرداری، دفتر ثبت اسناد و غیره و زمان تسویه نهایی را مشخص کنید.

نتیجه گیری بهترین زمین برای ساخت و ساز

از مشخصات بهترین زمین برای ساخت و ساز این است که همجوار یک تالار بزرگ، گاوداری و یا یک باشگاه و مدرسه شلوغ و پر رفت و آمد نباشد. علت این امر آن است که در فروش آنها بعدها کمی دچار مشکل می شوید. اگر زمینی که خریده اید، دارای خاک رس سنگین باشد، ساخت و ساز و داشتن سیستم فاضلاب خوب را برایتان کمی دشوار می کند.
حتما به داشتن سند و دارا بودن مجوزهای لازم برای ساخت و ساز در هنگام خرید زمین برای انواع ساخت و ساز و داشتن کاربردی دلخواه‌تان (اداری، تجاری، مسکونی و غیره) توجه لازم را داشته باشید. بهتر است قبل از خرید از یک کارشناس املاک در زمینه قیمت آن منطقه، شرایط ساخت و ساز و غیره راهنمایی و مشورت بگیرید.

سوالات متداول بهترین زمین برای ساخت و ساز

  1. بهترین ابعاد زمین برای ساخت و ساز کدام است؟مسلما ابعاد بزرگ‌تر زمین با بکارگیری کارگران و مصالح خوب، سود بیشتری را برای خریدار به همراه خواهد داشت.
  2.  در زمان خرید زمین به چه نکات مهمی باید توجه داشت؟قیمت زمین در منطقه واقع شده، شرایط آب و هوایی، متراژ، شکل زمین (قناص یا پشت قواره نبودن)، نداشتن شیب، شناسایی خاک زمین، اندازه خوب و فرهنگ عمومی محلی که زمین در آن واقع شده نیز از اهمیت برخوردار است.
  3.  موقعیت زمین از چه جهت حائز اهمیت است؟به لحاظ دسترسی به زیرساخت های شهری، مراکز حمل و نقل، دسترسی نزدیک به بزرگراه و جاده‌های اصلی مهم است.
امتیاز دهید post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *