برج های آپارتمانی نسبت به ساختمان چه ویژگی هایی دارند؟

ویژگی برج های آپارتمانی نسبت به ساختمان


برج های مسکونی چه امکاناتی نسبت به ساختمان ها دارد؟ شما با کدام یک از این ساختمان‌ های بلند و چند طبقه ارتباط برقرار می‌کنید؟ آپارتمان مسکونی یا برج مسکونی؟ آپارتمان‌نشینی یا برج‌نشینی؟ واقعیت این است که مقایسه بین برج‌نشینی و آپارتمان‌نشینی می‌تواند انتخاب را برای شما آسان‌تر کند.با تعاونی کیانمهر نمایندگی پیش فروش پروژه مسکونی تندیس همراه باشید.

برج های مسکونی چه امکاناتی نسبت به ساختمان ها دارد؟
برج های مسکونی چه امکاناتی دارد

آشنایی با برج مسکونی و ساختمان ها

زندگی در آپارتمان ها معمولاً در کنار همسایگانی است، که باعث می شود احساس امنیت کنید. حالا چرا؟ چون کمتر احتمال دارد دزدان یا افراد غیرمجاز وارد محل زندگیتان شوند. همچنین، با نصب دوربین‌ ها و داشتن سرایدار، امنیت بیشتر نیز خواهد شد. علاوه بر این، هزینه‌ها نیز بین همه ساکنین تقسیم خواهد شد.

همه آپارتمان ‌ها سرایدار ندارند و آپارتمان ‌های کوچک و نقلی، مصرف انرژی کمتری دارند. این در حالی است که نظافت کردن این مدل ساختمان هم وقت و هم هزینه‌ کمتری نیاز دارد. البته زندگی با همسایه‌ در فضای محدود آپارتمان ها گاهی مشکلاتی نیز دارد.

بررسی تفاوت برج‌نشینی و آپارتمان‌نشینی

هنگامی که به شهرهای قدیمی فکر می‌کنید، خانه‌های ویلایی و متراکمی را به یاد می‌آورید که کنار هم رشد کرده‌اند. در واقع، قدیمی‌ترین شهرها به عنوان مناطقی نسبتاً صاف و وسیع شناخته می‌شدند. اما با گذشت زمان و گسترش شهرها، نیاز به مسکن برای ساکنان افزایش یافت و به همین دلیل، خانه‌های افقی چیده شده در زمین‌ها جای خود را به خانه‌های عمودی و بلند مسکونی دادند. این تغییر به تدریج به شکل‌گیری آپارتمان ‌های چند طبقه منجر شد و بعدها برج‌ های مسکونی معروف به آسمان‌خراش ‌ها شهر را فرا گرفتند. در مقایسه بین برج‌نشینی و آپارتمان‌نشینی، برج‌ های مسکونی تهران یا ساختمان ‌های مارک‌دار بیشتر طرفدار دارند.

در بسیاری از مواقع سوال است که برج های مسکونی چه امکاناتی نسبت به ساختمان ها دارد؟ در واقع می توان گفت، در مقایسه برج‌نشینی و آپارتمان‌نشینی، ابتدا باید مفهوم آپارتمان مسکونی و برج مسکونی را درک کنیم. به طور کلی، آپارتمان یک واحد مستقل در یک ساختمان چند طبقه است که می‌تواند کاربری مسکونی یا تجاری داشته باشد، بر اساس تعریف قانونی است.

اگرچه امروزه ما به همه ساختمان‌ های چند طبقه آپارتمان می‌گوییم، اما واقعیت این است که آپارتمان به یک واحد خاص در یک مجموعه اشاره دارد. بر اساس تعریف شهرداری، هر آپارتمان معمولاً حدود ۶ طبقه دارد، اما اگر بیش از این تعداد طبقه داشته باشد، ممکن است با یک برج مسکونی مواجه شویم.

در واقع، فضای کلی آپارتمان‌ها به دو بخش تقسیم می‌شود: بخش مالکیت خصوصی و بخش مالکیت عمومی. اما این تقسیم بندی در مقایسه بین برج‌نشینی و آپارتمان‌نشینی اختلاف زیادی ایجاد نمی‌کند.

در یک آپارتمان مسکونی، شما مالک واحد خود هستید، اما فضاهای مشترک مانند حیاط، راهروها و سقف مالکیت عمومی دارند.

ویژگی های برج های مسکونی در مقایسه با ساختمان ها چیست؟
ویژگی های برج های مسکونی در مقایسه با ساختمان ها

بررسی مزایا و معایب آپارتمان نشینی و مسکونی

شناخت مزایا و معایب زندگی در یک آپارتمان مسکونی می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری بین برج‌نشینی و آپارتمان‌نشینی کمک کند. واقعیت این است که زندگی در یک آپارتمان مسکونی هم با لذت‌ها و هم با دردسرهای خاص خود همراه است.

برج های مسکونی چه امکاناتی نسبت به ساختمان ها دارد؟ اگر شما قصد دارید برای زندگی آپارتمان را انتخاب کنید، بهتر است ابتدا با مزایا و معایب زندگی در آپارتمان‌ها آشنا شوید. هزینه‌های نگهداری و تعمیرات در آپارتمان مسکونی معمولاً کمتر از هزینه‌های یک خانه ویلایی است، زیرا همه ساکنین در هزینه‌های جاری مشارکت دارند و طبق قانون آپارتمان‌نشینی، هزینه‌هایی مانند آب، گاز و برق بر اساس متراژ واحد تقسیم می‌شوند.

علاوه بر این، هزینه ‌های مربوط به نگهداری بخش ‌های عمومی آپارتمان مانند تمیزکاری راهروها و پله‌ها بین ساکنین تقسیم می ‌شود. همچنین، امنیت در آپارتمان‌ها به مراتب بیشتر از یک خانه ویلایی است، زیرا افراد به ندرت برای مدت زمانی طولانی از آپارتمان خود غیبت می‌کنند.

محیط زندگی شما همواره با حضور سکنه پر است و این امر برای شما احساس امنیت فراوانی دارد، زیرا احتمال ورود افراد ناشناس یا دزدان به محیط شما کاهش می‌یابد. در عین حال، نصب دوربین‌های مداربسته و وجود سرایدار می‌تواند به افزایش امنیت کمک کند. این هزینه‌ها نیز بین شما و سایر ساکنین تقسیم می‌شود که زندگی در یک آپارتمان را ساده‌تر از زندگی در خانه ویلایی می‌کند.

البته باید در نظر داشت که بسیاری از آپارتمان ‌ها واحد سرایداری ندارند و متراژ کوچک آپارتمان‌ ها باعث می‌ شود مصرف انرژی برای گرم یا سرد کردن محیط کمتر شود.

همچنین، نظافت کلی ساختمان نیز هزینه و زمان کمتری نیاز دارد. همچنین، زندگی با همسایگان می ‌تواند گاهی به مشکلاتی منجر شود.

برج های آپارتمانی نسبت به ساختمان چه ویژگی هایی دارند؟
ویژگی برج های آپارتمانی نسبت به ساختمان
کلام پایانی درباره این که برج های مسکونی چه امکاناتی نسبت به ساختمان ها دارد؟

برج های مسکونی چه امکاناتی نسبت به ساختمان ها دارد؟ در واقع، برج‌های مسکونی امکانات بسیاری نسبت به ساختمان ‌های معمولی دارند. اولاً، برج‌ها معمولاً دارای امنیت بالاتری هستند؛ از جمله نظارت ۲۴ ساعته، دوربین ‌های مداربسته و سیستم‌ های ورودی کنترل شده که احتمال ورود افراد غیرمجاز را به محل زندگی کاهش می ‌دهند.

دوماً، امکانات رفاهی در برج ‌ها معمولاً بیشتر و کاملتر از ساختمان ‌های معمولی هستند. استخر، سونا، جکوزی، باشگاه ورزشی، سالن بازی‌ ها، فضای سبز و … همه این ها امکاناتی هستند که معمولاً در برج ‌های مسکونی موجودند و ساکنان از آنها بهره می ‌برند.

سوماً، خدمات مثل نظافت، نگهداری و تعمیرات، مدیریت تسهیلات، امکانات پارکینگ و … به طور معمول بهتر و به صورت متمرکزتر در برج ‌های مسکونی فراهم می‌شوند.

همچنین، چشم ‌اندازهای دیدنی و مناظر زیبا از طبیعت و شهر نیز از طبقات بالایی برج ‌ها دیده می ‌شود که این یک امتیاز دیگر برای زندگی در برج‌ های مسکونی است.بهتره است مقاله معرفی برج های معروف منطقه 22 را هم مطالعه کنید.

سوالات متداول درباره این که برج های مسکونی چه امکاناتی نسبت به ساختمان ها دارد؟

1.برج‌ های مسکونی نسبت به ساختمان ‌های معمولی چه امکاناتی دارند؟

برج‌ های مسکونی علاوه بر امکانات معمولی مثل پارکینگ، آسانسور و امنیت، امکانات بسیار بیشتری دارند. این امکانات شامل استخر، سونا، جکوزی، باشگاه ورزشی، سینما، فضای سبز، سالن بازی‌ ها و … است که برای ساکنان در دسترس هستند.

2.چه مزایایی در زندگی در برج‌های مسکونی وجود دارد؟

زندگی در برج‌ های مسکونی امکانات رفاهی بیشتری را فراهم می‌کند. علاوه بر این، امنیت بالاتر، نظم و سازمان ‌دهی بهتر، دسترسی آسان به خدمات مختلف مثل خرید و تفریح و چشم‌اندازهای دیدنی از بالا از محیط اطراف از جمله مزایای زندگی در برج‌های مسکونی است.

3.آیا زندگی در برج‌های مسکونی هزینه‌برتر نسبت به ساختمان‌های معمولی است؟

معمولاً زندگی در برج‌های مسکونی شرایط هزینه‌برتری نسبت به ساختمان‌ های معمولی دارد، اما با توجه به امکانات و خدمات بیشتری که ارائه می ‌دهند، این هزینه قابل قبول است. برخی افراد ممکن است برای دسترسی به امکانات رفاهی و خدمات بیشتر، آمادگی داشته باشند که هزینه بیشتری بپردازند.

2 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + بیست =