مزایا و معایب پیش خرید آپارتمان

بررسی مزایا و معایب پیش خرید آپارتمان


روش های زیادی برای سرمایه گذاری وجود دارد که هر یک از آن ها با مزیت ها و عیوبی همراه هستند. از این رو خوب است که با مزایا و معایب پیش خرید آپارتمان بیش تر آشنا شویم. این کار به عنوان یک روش پر طرفدار برای سرمایه گذاری و خانه دار شدن شناخته شده است. با توجه به قیمت بالای خانه و آپارتمان ها خرید آن ها امری سخت و یا حتی غیر ممکن شده است. از این رو اکثر افراد برای خانه دار شدن به دنبال پیش خرید کردن و پرداخت چند مرحله ای هزینه های لازم هستند.

مزایا و معایب پیش خرید آپارتمان

پیش خرید کردن آپارتمان ها یکی از اقداماتی است که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. برای آشنایی با مزایا و معایب پیش خرید آپارتمان باید بدانید که این کار هم برای سازنده و هم خریدار با مزیت هایی همراه است. خریدار با پرداخت چند مرحله ای این هزینه ها شرایط را برای خانه دار شدن خود فراهم می کند. این در حالی است که شاید جمع کردن سرمایه برای خرید خانه امر بسیار سخت تری باشد و فرد تا آخر عمر هم نتواند پول لازم برای خرید خانه را فراهم کند.

از طرفی سازنده نیز برای ساخت باید هزینه های زیادی پرداخت کند و برخی مواقع در وسط راه مانده و نمی تواند آپارتمان را تکمیل کند. از این رو واحد ها را پیش فروش کرده و با دریافت مبالغی از طرف خریدار آپارتمان را کامل می کند. از این رو این کار برای هر دو طرف سازنده و خریدار مفید بوده و می تواند به آن ها کمک کند تا به اهداف خود دست یابند.

مزایای پیش خرید کردن آپارتمان

برای شناخت مزایا و معایب پیش خرید آپارتمان باید بدانید که این کار برای افراد با مزیت های زیادی همراه است که در ادامه با مهم ترین آن ها آشنا می شویم:

  • افزایش قیمت نهایی

با توجه به تورم قیمت خانه و ملک، اگر شما بتوانید با این روش آپارتمان بخرید، سود کرده اید. شما با این کار مبالغ لازم را در چند مرحله پرداخت می کنید و زمانی که آپارتمان قابل سکونت می شود، مبلغ پرداختی شما از مبلغ روز خانه کم تر خواهد بود.

  • پرداخت مرحله ای

اگر بخواهید به روش معمولی برای خرید ملک اقدام کنید باید همه مبلغ تعیین شده به صورت یک جا واریز کنید. این در حالی است که پیش خرید کردن به شما کمک می کند تا با شرایط ایده آل تری برای این کار اقدام کنید. شما در این روش مجبور نیستید که همه پول را یکجا پرداخت کنید و در چند مرحله برای این کار اقدام می کنید.

  • طراحی دکوراسیون داخلی با توجه به سلیقه خریدار

یکی از دیگر مزیت های این روش آن است که دکوراسیون داخلی می تواند مطابق با نظر خریدار انجام شود. از این رو فرد یک خانه خام را تحویل گرفته و خود برای تکمیل وسایل و تجهیزات داخلی آن اقدام می کند. این امر کمک می کند تا خریدار یک خانه مطابق با سلیقه و نظر خود داشته باشد.

  • امکان مشاهده مواد و مصالح مورد استفاده

زمانی که قرارداد بین سازنده و خریدار منعقد می شود، خریدار می تواند در بخش های مختلف ساخت بر پروژه نظارت کند. خریدار با این کار می تواند علاوه بر روند ساخت، از مواد و مصالح به کار رفته در آپارتمان نیز مطلع شود.

مزایای پیش خرید کردن آپارتمان
بررسی مزایای پیش خرید کردن آپارتمان

معایب پیش خرید ساختمان

برای آشنایی با مزایا و معایب پیش خرید آپارتمان باید بدانید که این روش در کنار مزیت های زیادی که دارد با معایبی نیز همراه خواهد بود. مهم ترین نمونه از عیوب این روش خرید آپارتمان عبارتند از:

  • عدم تحویل به موقع

گاهی اوقات سازنده در حین تکمیل پروژه با مشکلاتی روبرو شده و نمی تواند ملک را در زمان تعیین شده کامل کند. این امر یکی از شایع ترین معایب این روش خرید آپارتمان است که افراد زیادی با آن مواجه شده اند. در بسیاری از موارد به دلیل گران شدن مصالح و یا نداشتن حساب دقیق و درست، پیمانکار قادر به تکمیل کار نبوده و فرآیند تحویل آپارتمان ها به تعویق می افتد.

  • امکان فروش به چند نفر

در برخی موارد امکان فروش آپارتمان به چند نفر وجود دارد. این مورد نیز یکی دیگر از عیب های بزرگ پروژه به حساب می آيد که مشکلات حقوقی زیادی را برای خریدار به همراه دارد.

  • عدم وجود مجوز های لازم

اگر هزینه های لازم برای اخذ مجوز های مختلف ساخت و ساز توسط سازنده پرداخت نشود، خریدار با مشکلات مختلفی مواجه خواهد شد. در این شرایط این خریدار است که باید همه هزینه ها را پرداخت کند و مجوز های لازم را دریافت کند. بنابراین برای بستن قرارداد باید به دنبال یک پیمانکار معتبر و قابل اعتماد باشید.

معایب پیش خرید ساختمان
بررسی معایب پیش خرید ساختمان
کلام آخر در مورد مزایا و معایب پیش خرید آپارتمان

برای شناخت مزایا و معایب پیش خرید آپارتمان باید بدانید که این کار می تواند هم برای خریدار و هم سازنده مفید واقع شود. خریدار با عقد این قرارداد مبلغ خرید خانه را به صورت چند مرحله ای واریز می کند و در نهایت نیز با توجه به تورم خانه ای با قیمت بالا تر دریافت می کند.

از طرفی می تواند مواد و مصالح و همچنین دکوراسیون داخلی خانه خود را مطابق با سلیقه خود انتخاب کند. در مقابل امکان فروش به چند نفر و یا عدم تحویل به موقع ملک توسط سازنده نیز در این قرارداد ها وجود دارد.

سوالات متداول در مورد مزایا و معایب پیش خرید آپارتمان

  1. آیا امکان دریافت وام مسکن در قرارداد های پیش خرید آپارتمان وجود دارد؟
    بله، افراد از این طریق می توانند قبل از خرید خانه و پرداخت همه مبالغ لازم برای خرید، نسبت به دریافت این وام ها اقدام کنند.
  2. اگر سازنده وام بگیرد و نسبت به بازپرداخت آن ها اقدام نکند، مسئولیت پرداخت با چه کسی است؟
    این کار مشکلات حقوقی زیادی را برای خریدار به همراه دارد و ممکن است خریدار مجبور به پرداخت اقساط وام شود.
  3. آیا امکان دارد که بعد از اتمام فرآیند ساخت و ساز ارزش ملک کم تر از مبالغی باشد که خریدار پرداخت کرده است؟
    معمولا با توجه به تورم این امکان وجود ندارد و بعد از دریافت آپارتمان ارزش آن ها افزایش پیدا کرده و یا نهایتا ثابت باقی می مانند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 5 =