10 ویژگی مهم منطقه 22 تهران

بررسی 10 ویژگی مهم منطقه 22 تهران


به جرات میتوان گفت یکی از بهترین مناطق تهران منطقه 22 است که این روزها افراد زیادی تمایل به زندگی در آن را دارند. جالب است بدانید که این منطقه به عنوان قطب گردشگری پایتخت شناخته می شود. این منطقه تا حد زیادی توانسته نیازهای رفاهی تهران را برطرف کند.
این موضوع باعث شده که علاوه بر مردم عادی سرمایه گذاران زیادی نیز به سرمایه گذاری در این منطقه علاقه مند شوند. اگر تمایل دارید با 10 ویژگی مهم منطقه 22 تهران آشنا شوید ادامه مطلب را از دست ندهید.

مهم ترین ویژگی های منطقه 22 تهران

منطه 22 تهران ویژگی های بسیار زیادی دارد که این ویژگی باعث شده از دیگر منطقه متمایز باشد که مهم ترین ویژگی های آن عبارت اند از:

  • پژوهشگاه ها و موسسات آموزش عالی

یکی از مهم ترین ویژگی های منطقه 22 تهران وجود پژوهشگاه ها و موسسات آموزش عالی متعدد است. در ادامه مهم ترین این مراکز را به شما معرفی میکنیم.

  1. مجموعه تحقیقات سازمان جنگل ها و مراتع کشور
  2. دانشکده های نظامی
  3. موسسه تحقیقات ژنتیک ایران
  4. مجموعه تحقیقات هوا شناسی
  5. مرکز تحقیقات جهاد سازندگی
پژوهشگاه ها و موسسات آموزش عالی
بررسی پژوهشگاه ها و موسسات آموزش عالی
  • وجود مراکز ورزشی مختلف

وجود مراکز ورزشی متعدد یکی از دلایلی است که باعث شده منطقه 22 محبوبیت زیادی داشته باشد. از میان این مراکز میتوان به مواردی مانند مجموعه ورزشی آزادی، باشگاه سوار کاری پارک چیتگر، پیست دوچرخه سواری چیتگر، مجموعه ورزشی الغدیر و مجموعه ورزشی ایران خودرو اشاره کرد.

  • پارک جنگلی چیتگر

یکی از ویژگی های مهم منطقه 22 تهران وجود پارک جنگلی چیتگر است. کمتر کسی پیدا می شود که با این پارک جنگلی آشنا نباشد. این پارک حدود 1400 هکتار مساحت دارد. هدف ساخت این پارک افزایش میزان اکسیژن هوای تهران بوده است. در این پارک علاوه بر پیاده روی یا پیک نیک در یک فضای دل انگیز می توانید به دوچرخه سواری یا اسکیت نیز بپردازید.

پارک جنگلی چیتگر
معرفی پارک جنگلی چیتگر
  • پارک آبی اپارک (اوپارک)

یکی از جاذبه های منطقه 22 تهران پارک آبی اپارک (اوپارک) است. این پارک به عنوان یکی از بزرگ ترین پارک های آبی سرپوشیده به شمار میرود. این پارک بهترین خدمات را در سطح استانداردهای بین المللی به شما عزیزان ارائه می دهد. پارک آبی اپارک یک مکان کاملا ایمن و شاد است که شما می توانید لحظات بینظیری را در آن سپری کنید. اگر پس از یک روز کاری سخت به دنبال مکانی هستید که حال و هوایتان را عوض کند پیشنهاد میکنیم حتما سری به این پارک آبی بزنید.

  • دسترسی به بزرگ ترین مرکز خرید خاورمیانه

یکی از ویژگی های مهم منطقه 22 تهران این است که بزرگ ترین مرکز خرید خاورمیانه را در خود جای داده است. ایران مال یکی از مهم ترین مراکز تجاری کشور به شمار میرود و روزانه افراد زیادی از آن دیدن می کنند. مجموعه ایران مال تنها به فروشگاه های متعدد خلاصه نمی شود بلکه دارای امکانات دیگری نیز می باشد. از میان این امکانات میتوان به مواردی مانند پردیس سینمایی، شهر بازی، هتل و مجموعه ورزشی اشاره کرد. ایران مال جاهای دیدنی بسیاری دارد. باغ ماهان، باغ دیدار، مسجد جامع، کتابخانه، شربتخانه و تالار آیینه جزء این مکان ها محسوب می شوند.

  • پارک جنگلی تهران (خرگوش دره)

از دیگر جاذبه های این منطقه میتوان به پارک جنگلی تهران ( خرگوش دره) اشاره کرد. این پارک وسعتی حدود 65 هکتار دارد. دسترسی به این پارک از اتوبان های کرج و آزادگان امکانپذیر است. از لحاظ موقعیت مکانی این پارک در نزدیکی بوستان چیتگر واقع شده است.

  • بوستان جوانمردان

بوستان جوانمردان یکی از بهترین و وسیع ترین مکان های گردشگری این منطقه محسوب می شود. اگر تمایل دارید ساعات خوشی را در کنار خانواده خود در آخر هفته ها سپری کنید بازدید از این بوستان را به شما توصیه میکنیم. این پارک در بین بزرگراه همت و علامه جعفری واقع شده است. این بوستان یکی از خوش آب و هوا ترین مکان های این منطقه محسوب میشود.

بوستان جوانمردان
معرفی بوستان جوانمردان
  • موزه اتومبیل های قدیمی

اگر از علاقه مندان به موزه هستید باید بدانید که یکی از ویژگی های مهم منطقه 22 تهران وجود موزه اتومبیل های قدیمی است. این موزه یکی از جذاب ترین دیدنی های این منطقه به شمار میرود که در آن می توانید اتومبیل های قدیمی بسیاری را مشاهده کنید. اگر از دوستداران موزه به ویژه موزه خودروهای قدیمی هستید پیشنهاد می کنیم دیدن این مکان را از دست ندهید.

  • خوش آب و هوا بودن

اگر به دنبال یک منطقه خوش آب و هوا در تهران هستید منطقه 22 تهران می تواند گزینه مناسبی باشد. این منطقه به دلیل وجود پارک های جنگلی متعدد نسبت به دیگر مناطق از آب و هوای خوبی برخوردار است. از دیگر مواردی که باعث می شود این منطقه نسبت به سایر مناطق تهران آب و هوای بهتری داشته باشد خلوت بودن آن است.

  • بزرگ ترین قطب توسعه اقتصادی

یکی از ویژگی های مهم منطقه 22 تهران این است که به عنوان یکی از بزرگ ترین قطب های توسعه اقتصادی کشور شناخته می شود. پروژه های متفاوتی از قبیل پروژه های درمانی، آموزشی، تجاری، اداری، ورزشی و فرهنگی در این منطقه اجرا شده اند. این موضوع باعث شده که این منطقه به یکی از بزرگ ترین قطب های توسعه اقتصادی کشور تبدیل شود. بنابراین توصیه می شود که از صفحه نکات پیش خرید آپارتمان در این منطقه نیز دیدن کنید. بزرگ ترین قطب توسعه اقتصادی

معرفی بزرگ ترین قطب توسعه اقتصادی

سخن آخر در مورد 10 ویژگی مهم منطقه 22 تهران

همانطور که میدانید این روزها افراد زیادی هستند که علاقه به سرمایه گذاری یا زندگی در منطقه 22 تهران را دارند. این موضوع به دلیل ویژگی های مثبت بسیاری است که این منطقه دارد. از آن گذشته منطقه 22 در مسیر پیشرفت است و جزء مناطق آینده دار تهران به شمار میرود. سرمایه گذاری در این منطقه می تواند شایسته ترین انتخاب برای آینده شما و فرزندانتان باشد.

سوالات متداول درر مورد 10 ویژگی مهم منطقه 22 تهران

  1. منطقه 22 تهران به چه اتوبان هایی دسترسی دارد؟
    شما از منطقه 22 تهران می توانید به اتوبان هایی مانند آزادراه تهران-کرج، اتوبان خرازی، اتوبان آزادگان و اتوبان همدانی دسترسی داشته باشید.
  2. مهم ترین مراکز درمانی منطقه 22 کدامند؟
    منطقه 22 دارای مراکز درمانی بسیاری است که از میان آن ها میتوان به بیمارستان تریتا، بیمارستان مغز و اعصاب پروفسور سمیعی، بیمارستان ایرانیان و بیمارستان تخصصی سرطان تات اشاره کرد.
  3. مساحت منطقه 22 چقدر است؟
    مساحت این منطقه حدود 6200 هکتار است. حدود 1300 هکتار این منطقه به فضای سبز تعلق دارد. میانگین ارتفاع منطقه 22 از سطح دریا چیزی حدود 1340 متر است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + نوزده =