مراحل استفاده از رندرینگ در ساخت و ساز

امروزه با پیشرفت تکنولوژي ها نرم افزار ها و روش های مدرنی برای طراحی ساختمان ها ایجاد شده است که فرآيند طراحی را ساده تر و پیشرفته تر می کنند. یکی از جدید ترین نمونه از این روش ها، رندرینگ می باشد که می تواند مزایای زیادی برای افراد به همراه داشته باشد. مراحل استفاده از رندینگ در ساخت و ساز متنوع بوده و معماران برای نشان دادن فضا های مختلف داخلی و خارجی ساختمان ها از این روش استفاده می کنند. برای آشنایی بیش تر با این تکنولوژی و مزیت های استفاده از آن کافیست که تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

مراحل استفاده از رندرینگ در ساخت و ساز

در حالت کلی رندینگ یکی از روش های طراحی در ساخت و ساز ها می باشد که امروزه به کمک معماران آمده است. این تکتولوژی تصاویری سه بعدی از ساختمان ها ارائه می دهد و برای انجام این کار از موتور های رندر استفاده می کند. معماران ابتدا طرح و ایده های ذهنی از یک ساختمان را مدلسازی کرده و سپس برای آغاز عملیات ساخت از این تکنولوژي استفاده می کنند. برای آشنایی با مراحل استفاده از رندرینگ در ساخت و ساز باید بدانید که تمام این اقدامات توسط نرم افزار های کامپیوتری انجام می شود. این تکنولوژي سبب خلق صحنه هایی از ساختمان می شود که همه فضا ها را با جزئيات کامل نمایش می دهد.
برای این کار کاربر اطلاعات را به طور دقیق در اختیار کامپیوتر می گذارد و سیستم آن ها را مورد پردازش قرار داده و تصاویری واضح بر اساس این اطلاعات نمایش می دهد. مدت زمان لازم برای انجام این مراحل به عوامل مختلفی مانند اطلاعات هندسی، بافت، نور پردازی و میزان سایه ها بستگی دارد. هر چه تعداد اشیاء، نورپردازی، کاراکتر ها و جزئيات فضا ها بیش تر باشد زمان لازم برای خلق این تصاویر سه بعدی نیز افزایش می یابد .

نحوه اجرای رندرینگ در ساخت و ساز

مراحل استفاده از رندرینگ در ساخت و ساز شامل موارد مختلفی می شود. در ابتدا فرد ایده های ذهنی خود را با جزئیات کامل بر روی کاغذ می آورد و ابعاد فضا ها را به طور دقیق مشخص می کند. پس از آن طرح و ایده ها را به نرم افزار هایی مانند تری دی مکس، مایا، اسکچاپ و یا راینو می دهند تا طرح خام و اولیه را برای آن ها تهیه کند. نتایج به دست آمده از این مرحله طرحی بدون بافت و رنگ و لعاب است که بیش تر ظاهر فضا ها را بدون جزئیات نشان می دهد. در مرحله بعد باید طرح‌ اولیه را به کمک رندر هایی مانند وی ری، کرونا و یا لومیون تکمیل نمایید.
این نرم افزار ها رنگ و نور پردازی های لازم را ایجاد کرده و با ایجاد سایه فضا را واقعی تر نشان می دهند. برای تکمیل فرآيند رندرینگ باید یک مرحله دیگر نیز اجرا شود تا تصاویری بسیار واقعی و جذاب ایجاد کنند. در این مرحله پردازش ها و محاسبات مختلفی بر روی تصاویر انجام می گیرد تا شما بتوانید تصاویر بسیار مشابه به واقعیت مشاهده کنید. پس از آن که تصویر نهایی تهیه شد، معمار آن را به کارفرما نشان می دهد تا او نیز ایده اصلی را به طور کامل ببیند.

نحوه اجرای رندرینگ در ساخت و ساز

مزایای استفاده از رندرینگ در ساخت و ساز

هنگام آشنایی با مراحل استفاده از رندرینگ در ساخت و ساز بهتر است بدانید که این تکنولوژي می تواند مزیت های زیادی برای افراد به همراه داشته باشد. از آن جایی که نشان دادن جزئيات ساختمان ها در فضا های دو بعدی امکان پذیر نیست و پیمانکار نمی تواند اطلاعات کاملی از ساختمان در اختیار کارفرما قرار دهد، از این تصاویر سه بعدی استفاده می کنند. این تصاویر می تواند در نشان دادن جزئیات مختلف ساختمان ها بسیار موفق عمل کند و علاوه بر آن سبب اعتماد سازی بیش تر بین کارفرما و پیمانکار شود. از دیگر مزیت های استفاده از این تصویر سه بعدی این است که معماران می توانند طرح و آثار خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده و پرزنت کنند.
این تصاویر به دنیای واقعی بسیار نزدیک هستند و می تواند به خوبی فضا های مختلف را تصویر سازی کنند. گاهی اوقات این تصاویر به حدی مشابه نمونه های واقعی هستند که افراد نمی توانند تشخیص دهند که تصویر روبرو واقعی و یا مجازی می باشد. نمونه های جدید تر این رندر ها شرایط را برای سیر و سفر در پروژه های ساختمانی فراهم می کنند تا فرد بتواند همه جزئیات فضای داخلی را مشاهده کنند.

معرفی انواع رندر ها در ساخت و ساز

حال که با مراحل استفاده از رندرینگ در ساخت و ساز آشنا شدیم ، بهتر است که با انواع رندر های موجود در سراسر دنیا نیز بیش تر آشنا شویم. رندر ها را با توجه فاکتور های مختلفی تقسیم بندی می کنند. از فاکتور هایی که برای دسته بندی این تصاویر مورد استفاده قرار می گیرد، سخت افزار مورد استفاده می باشد. برخی از آن ها بر مبنای CPU و بعضی دیگر بر مبنای GPU تولید شده و مورد استفاده قرار می گیرند. معمولا محاسبات انجام شده در نمونه های GPU سنگین تر بوده و پیچیده تر می باشند. علاوه بر آن رندر ها را بر اساس فرمت هایی که دارند در دو دسته تک فریم و انیمیشن تولید می کنند. نمونه های تک فریم این تصاویر یک تصویر ثابت هستند اما نوع انیمیشنی آن ها متحرک بوده و پویا هستند.
رندر ها را علاوه بر فاکتور های بالا بر اساس معیار های دیگری نیز تقسیم بندی می کنند که مهم ترین آن ها کاربردهای معماری و تجاری می باشند. نوع استودیویی این تصاویر بیش تر برای معرفی محصولات در کسب و کار های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند اما نمونه های رندر داخلی، خارجی، فضایی، پلان طبقات و انیمیشن تصاویر مناسبی در ساخت و ساز ها تولید می کنند. همان طور که از نام آن ها پیداست نمونه های داخلی برای نمایش دادن جزئیات و نور پردازی در فضا های داخلی مورد استفاده قرار می گیرند و نمونه های خارجی فضای بیرونی و نمای ساختمان ها را با جزئیات کامل به نمایش می گذارد.

معرفی انواع رندر ها در ساخت و ساز

کلام آخر

امروزه برای تصویر سازی بیش تر و دقیق تر ساختمان ها قبل از آغاز به کار ساخت و ساز با کمک نرم افزار های مختلف کامپیوتری تصاویری سه بعدی و بسیار جذاب تولید می کنند. این فرآيند که رندرینگ نام دارد می تواند تصاویری کاملا مشابه نمونه های واقعی تولید کند و در صنایع مختلف می توان از آن ها استفاده نمود. برای ساخت این تصاویر و اجرای مراحل استفاده از رندرینگ در ساخت و ساز کافیست که از نرم افزار های مختلفی استفاده کنید و تصاویری خام و اولیه تولید کنید. سپس این تصاویر را با رنگ آمیزی و نورپردازی زیبا تر کرده و جذاب تر نمود. در مرحله آخر نیز با انجام محاسبات و بررسی های دقیق تر تصاویری بسیار مشابه نمونه های واقعی ایجاد کرد که ساختمان را با جزئیات کامل و دقیق به نمایش می گذارد.

سوالات متداول

1.رندر های ٰVR چه ویژگی هایی دارند؟
این نوع رندر ها می توانند شرایطی فراهم کنند تا افراد بتوانند به فضا های مختلف پروژه سفر کرده و در این فضا ها حرکت کنند.
2.مهم ترین نرم افزار ها و موتور های رندر را معرفی کنید؟
مهم ترین نمونه از این نرم افزار ها کرونا، وی ری، لومیون و کیشات می باشند که در موارد مختلفی می توان برای خلق تصاویر واقعی از آن ها استفاده کرد.
3.رندر انیمیشن چه نوع تصاویری در اختیار افراد قرار می دهد؟
این نوع رندر ها می توانند شرایط را برای حرکت در فضای پروژه آماده کنند و تصاویری پویا و متحرک ایجاد می کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 13 =