نحوه محاسبه قیمت پیش فروش آپارتمان

نحوه محاسبه قیمت پیش فروش آپارتمان


محاسبه قیمت پیش فروش آپارتمان، امری پیچیده می باشد و بهتر است که از کارشناسان خبره در این زمینه استفاده شود. زیرا در پیش فروش آپارتمان، ساختمانی آماده به شما ارائه نمی شود. بنابراین این امر، دارای پیچیدگی های مختص به خود بوده و عوامل درونی و بیرونی بسیاری در برآورد قیمت، دخیل می باشند. چنانچه قصد دارید با نحوه محاسبه قیمت پیش فروش ساختمان و فاکتورهای تاثیرگذار بر آن اطلاعات کافی کسب نمایید، در ادامه همراه ما باشید.

نحوه محاسبه قیمت پیش فروش آپارتمان:

برای تعیین قیمت پیش فروش‌های آپارتمان، ابتدا قیمت هر متر مربع از آپارتمان تخمین زده می شود. سپس قیمت به دست آمده در متراژ تعیین شده آپارتمان، ضرب شده و قیمت پیش فروش آپارتمان مشخص می شود. ولی نحوه محاسبه این قیمت، تحت تاثیر عوامل متعددی قرار دارد که در ادامه مقاله، به آن خواهیم پرداخت.

نحوه محاسبه قیمت پیش فروش آپارتمان

چه عواملی در محاسبه قیمت پیش فروش آپارتمان موثر است؟

باید بدانید که فاکتورهای بسیاری در محاسبه قیمت پیش فروش آپارتمان، تاثیر می گذارند. این فاکتورها به دو دسته ذیل تقسیم بندی می شوند:

عوامل درونی: وسعت آپارتمان، تعداد انباری، تعداد پارکینگ، تعداد طبقات، دسترسی های آپارتمان و

عوامل بیرونی: تعداد، زمان و مبلغ اقساط، شرایط اقتصادی کشور، ارزش پول و

قیمت پیش فروش آپارتمان، تحت تاثیر عوامل مذکور قرار دارد و براساس آنها، محاسبه می شود.

عوامل خارجی موثر در قیمت پیش فروش آپارتمان

عوامل خارجی موثر در قیمت پیش فروش آپارتمان:

یکی از عواملی که تاثیر بالایی در قیمت پیش فروش دارد، فاکتورهای خارجی می باشد. هر یک از این فاکتورها به نوبه خود، در نحوه محاسبه قیمت پیش فروش آپارتمان دخیل بوده و سبب افزایش یا کاهش قیمت آن می شوند.

تاثیر مبلغ اقساط و تعداد آن بر قیمت پیش فروش آپارتمان:

تعداد اقساط، زمان پرداخت و تعداد آنها در دسته عوامل خارجی موثر در محاسبه قیمت پیش فروش ساختمان قرار می گیرند. بنابراین اقساط را میتوان تعیین کننده قیمت پیش فروش آپارتمان مد نظر عنوان کرد.

شرایط اقتصادی کشور و تورم بر قیمت پیش فروش آپارتمان:

از عوامل خارجی دیگر که سبب تاثیر در محاسبه قیمت پیش فروش آپارتمان می شوند، میتواند به شرایط اقتصادی کشور و نرخ تورم اشاره کرد. در شرایطی که نرخ تورم بالا باشد، طبیعتا قیمت پیش فروش آپارتمان نیز بالاتر می رود و بالعکس. بنابراین زمانی که میخواهید قیمت پیش فروش آپارتمان را محاسبه کنید، باید این موضوع را نیز مورد توجه خود قرار دهید.

عوامل درونی موثر در قیمت پیش فروش آپارتمان

عوامل درونی موثر در قیمت پیش فروش آپارتمان:

در بالا با عوامل خارجی تاثیرگذار بر قیمت پیش فروش ساختمان آشنا شدید. در این بخش از مقاله، به عوامل داخلی موثر در این زمینه اشاره خواهیم کرد. عوامل داخلی که میتوانند در محاسبه قیمت پیش فروش آپارتمان دخیل باشند، انواع متعددی دارند. به همین دلیل، تنها به بیان چند مورد از مهمترین آنها می پردازیم.

تاثیر موقعیت رفاهی آپارتمان بر قیمت پیش فروش آن:

موقعیت رفاهی آپارتمان از جمله عوامل تعیین کننده در قیمت پیش فروش آن محسوب می شوند. هر چقدر که میزان رفاه ایجاد شده در ساختمان برای ساکنین آن افزایش یابد، قیمت پیش فروش آپارتمان نیز به همان مقدار بالا می رود. مانند برج های مسکونی که با قیمت بیشتری از ساختمان های معمولی پیش فروش می شوند.

تاثیر طبقات واحد آپارتمان در قیمت پیش فروش آپارتمان:

مدل محاسبه قیمت این پیش فروش، بنابر با طبقه ای که توافق و آن را پیش خرید کرده‌اید، صورت می گیرد. همچنین هر یک از طبقات بالا و پایین دارای مزایا و معایب مختص به خود می باشند. به طور مثال:

طبقات پایین در فصول سرد سال، سرد و طبقات بالا در فصول گرم سال، گرم می باشند.

طبقات بالا از چشم انداز بهتری در مقایسه با طبقات پایین برخوردار می باشند.

طبقات بالا دارای نورگیر بهتری نسبت به طبقات پایین می باشند.

در صورتیکه آپارتمان به پمپ مجهز نباشد، واحدهای طبقات بالا با مشکل افت فشار آب روبرو می شوند.

آیا داشتن پارکینگ و انباری بر قیمت پیش فروش آپارتمان تاثیرگذار است؟

شاید تصور کنید که تنها واحدهای آپارتمان در قیمت پیش فروش آپارتمان تاثیر می گذارند. ولی باید بگوییم که سایر بخش های آپارتمان نیز در قیمت آن اثر خواهند داشت. پارکینگ از جمله بخش های آپارتمان به شمار می روند که در محاسبه قیمت پیش فروش آپارتمان، موجب افزایش نرخ آن می شود. علاوه بر این، انباری و متراژ آن نیز از جمله عوامل درونی مهم در قیمت پیش فروش ساختمان نظیر پروژه تندیس محسوب می شود.

سخن پایانی:

برای محاسبه قیمت پیش فروش آپارتمان، تنها عوامل درونی و ویژگی های آپارتمان به کار گرفته نمی شوند. بلکه عوامل بیرونی مانند نوع پرداخت اقساط، تورم، شرایط اقتصادی کشور و نیز در این زمینه مهم می باشند. بنابراین توصیه میکنیم که در محاسبه قیمت پیش فروش ساختمان، تمامی این نکات را مورد توجه قرار دهید. ما در این محتوا سعی نمودیم که به فاکتورهای موثر در تعیین هزینه پیش فروش آپارتمان و چگونگی محاسبه آنها اشاره کنیم. امیدواریم که راهنمایی های لازم در این زمینه را کسب نموده باشید.

سوالات متداول درباره محاسبه قیمت پیش فروش آپارتمان:

۱. قانون پیش فروش آپارتمان چیست؟

این قانون در سال ۱۳۸۹ به تصویب رسیده است. در این قانون آمده است که فروشنده باید واحد ساختمانی مورد نظر را تکمیل و احداث و ویژگی های توافق شده را در آن اجرا کند. سپس فروشنده باید در پایان کار، ملک را به خریداری که قرارداد پیش فروش با او تنظیم کرده است، تحویل دهد.

۲. مدارک لازم برای پیش فروش آپارتمان کدامند؟

برای تنظیم سند پیش فروش آپارتمان، مدارک ذیل لازم می باشند:

سند رسمی مالکیت یا سند اصلی اجاره

پروانه ساخت کل ساختمان و شناسنامه فنی مستقل هر واحد

بیمه نامه مربوط به مسئولیت

تاییدیه مهندس ساختمان که بیانگر پایان عملیات پی ساختمان باشد.

پاسخ استعلام از اداره ثبت اسناد و املاک محل وقوع ساختمان.

۳. پیش فروش آپارتمان یعنی چه؟

قانون پیش فروش آپارتمان در این باره به طور مختصر و مفید معنی این موضوع را بیان کرده است: هر قراردادی با هر عنوان که در آن پیش فروشنده به احداث یا تکمیل واحد ساختمانی متعهد شود. سپس واحد ساختمانی از ابتدا یا در حین احداث یا پس از اتمام عملیات به مالکیت پیش خریدار درآید، پیش فروش ساختمان محسوب می شود.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =